Sol i sinne!

2013-03-10 18:55:15 Vardag
» Kommentarer(0) «


Man kan inte annat än att bli glad av detta väder, visst nu syftar jag inte på snön och minusgraderna som kommit tebax, utan på att solen tittar fram. Det spritter i hela kroppen när den tittar fram, visst man får bortse att ALL damm syns och kommer fram, man tycker man dammar och dammar och dammar. Men så är det med solen att när den kommer fram då syns allt det som mörkret gömt undan, erfarenhet av jobbet och kanske en arbetsskada jag fått men jag hatar det. Så nu blir det till att göra ett riktigt röj här hemma någon dag, alla vråer ska bli dammfria, iallfal för några dagar. 
 
Vi har haft den bästa helgen på länge, tog en liten minisemester ihop med svåger och hans fru, åkte till mössebrg kurort i falköping och kan varmt rekommendera det. Dock va tiden för kort så nästa gång stannar vi hela helgen.
 
 
 
 
Idag började bootcampen på allvar, "första" passet gick överförväntan. Jag gillar att innan vi börjar varje pass så ska vi gå igenom alla övningar så att vi gör rätt, för vi ska lära oss att inte skada ryggen och andra kroppsdelar, det är ju så lätt att göra det om man gör en övning fel.
 
Idag va det fem varv som gällde, 5 övningar av burpiss, 10 övningar av sit ups och 15 övningar av benböj. Varje varv är 3 min långt, och sen vilar man 1 min. Under den tiden ska man hinna så många varv av dessa tre övningar som man kan, det ska gå fort och samtidigt är det viktigt att göra rätt och räkna allt. Väldigt mycket så här i början men det släpper nog när man lär sig.
Jag ser fram emot övningen som innebär att välta ett traktordäck, ska bli sjukt spännande men tungt! Dock är det  nog ett tag ditt. 
 
 
Inget av passen är det andra likt, vi vet aldrig va vi kommer till för övningar ifrån gång till gång. 
Imorgon kör vi ett nytt pass, och jag är sjukt taggad.
 
KRAM <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0