Måndag och en lugn start!

2012-07-30 18:40:03 Vardag
» Kommentarer(0) «


Idag har det inte hänt så mycket här hemma, blev en fika på stan med en vän efter jobbet, sen åkte jag och sambon och vattna blommor hos svåger,dom är på kusten och har det bra.
Imorgon blir det tredje kalaset för oss på bara en vecka, är dax för min släkt och fira mig, blir marängtårta och frallor, lätt men väldigt gott.
 
Idag blev det en lätt lunch här hemma, sambon har fortfarande semester och jag jobbar, så våra matvanor har inte kommit tebax än eftersom båda inte jobbar, blir skönt att komma tebax till vardagen sen.
 
Gjorde en lätt kyckling och bacon sallad, är väldigt smart att köra kyckling fileer i ugnen och sen frysa in och bara ta fram sen när man behöver det, så gör lite extra kyckling och kör in och spara nästa gång ni ska ha det till middag. 
 
Stek bacon, ta fram den färdiga kycklingen i frysen, fräs purjolök, blanda detta med fetaost, ruccola, paprika och gurka, sen blev det en kall sås till ifrån helgens kallas, skönt att det går lätt att få ihop något så gott. 
 
 
 
Nu är det dax att bege sig ut till köket och fixa lite kvällsmat, knäckemacka och ägg blev jag allt sugen på! 
 
Kramar Jessi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0