Maränger!

2012-08-05 20:11:02 Recept
» Kommentarer(1) «


Testa en ny efterätt senast vi hade besök här hemma, hitta det hos en av mina favorit bloggerskor. 
 
4 pers
 
2 dl grädde
2 1/2 dl kesella citrus
4 dl färska hallon
4 msk krossad turkisk peppar
2 dl krossade marränger
 
Gör så här:
 
Vispa grädden. Rör ihop med Kesella citrus.
Varva citrusgrädden i dessertglas med färska hallon, krossad turkisk peppar och de krossade marängerna.
 
Jag bytte ut den turkiska pepparn mot krossad dajm då min sambo inte är något lakrits fan, och det blev super gott, sen tog jag blåbär istället för hallon, men nästa gång blir det nog hallon till, då det är godare.:)
 
Kan verkligen rekommendera denna efterrätt, va väldigt fräsch och god.
 
 
http://frusofie.alltforforaldrar.se/
 
Kramar jessi 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: anneli

Ser super mumsigt ut, det måste jag oxå prova!

2012-08-07 @ 00:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0