Gorgonzolasås!

2012-08-05 20:02:21 Recept
» Kommentarer(0) «


Idag blev det lite tager vad vi har hemma middag, och gud så gott det blev!
Hade gorgonzolaost i kylen så den fick det bli sås på.
 
Jag är dålig på att gå efter mått utan jag bara gör det på känn, så ni får ett ungefär recept här.
 
 
Gorgonzolasås:
 
4 pers
3dl grädde
1,5dl vatten
1st köttbuljongtärning
Ca 180 gram gorgonzolaost
salt
peppar
 
Jag gjorde biffar till, och det är ett vanligt orginalrecept, men jag försteker dom och sen steker klart dom i ugnen, blir så mycket godare. Så det som blir kvar i pannan efter biffarna så slår jag på grädde, vatten, buljongtärningen och sen mosar i osten, sist saltar jag och pepprar. Sen är det bara att låta det koka ihop, och denna sås blev gudagod, så den kommer göras igen. 
 
Detta rekomenderar jag verkligen, sen hade vi wokgrönsaker och en enkel sallad till.
 
Va har ni där ute ätit denna söndag då? 
 
Kramar Jessi
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0